søndag, juni 15, 2014

GRØNNE FINGRE





En ny grønn, baby.




Jeg tørr påstå at jeg skulle vært født med grønne fingre. I vår familie er det liksom en selvfølge. -men neeeeida, så enkelt var det ikke med meg! Vi har opp i gjennom årenes løp hatt stor gjennomtrekk av grønne planter i våre hus, jeg & bankmannen. Tørr egentlig ikke tenke på hva dette har påført oss av utgifter. Men nå har jeg oppdaget gleden med å "snylte" på andre, gjennom å tigge seg til avleggere av andre folks prakteksemplarer og stolthet når det kommer til planter! 

-Og det beste med det hele; det er jo GRATIS!!! 

Dermed kan jeg jo skaffe meg en solid plantesamling som ellers sikkert ville svidd langt inn i marc-jacobs´en min omgjort i hard valuta! -Og jeg trenger heller ikke virre rundt på byens plantesenter, avslørt min uvitenhet, helt GRØNN når det kommer til flora & fauna på leting etter prakteksemplarer jeg ikke aaaner hva heter! Men avleggere forplikter, -det har jeg oppdaget! Det dukker stadig opp spørsmål fra givere om hvordan "adoptivbarna" deres har det. Er denne fra meg og har du fått til den du fikk fra meg, er spørsmål som til stadighet dukker opp. Derfor følger det ekstra ansvar med avleggere. Det stilles større krav til adoptivforeldre! Jepp. Så nå har jeg gått inn i et nytt adoptivforhold og igjen fått meg en grønn, liten baby!!
Jepp... det forplikter det.





SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig