mandag, april 20, 2015

LITT SUNNERE - KIKERT SNACKS








M A N D A G E N!



Da var det hverdagen og en ny uke igjen og jeg sparker i gang uka med en lite oppskrift jeg testa i helga. Med et litt sunnere fokus, er jeg på stadig jakt etter snack alternativer med mindre kcal og på det store internettet kom jeg over flere oppskrifter som fristet. En variant med kikerter ble helgens favoritt. Jeg har ekserimentert litt med oppskriften og tilsatt krydder som jeg synes ble best.


(Sumac er et krydder med en slags bitter smak som passer superbra her og du finner det i innvandrerbutikker med et godt krydderutvalg).







Her kommer oppskriften;

en boks avrent og tørkede kikerter
2 ts olivenolje
1 ts sukker
2 ts chilipulver
1 ts sumac
1 ts paprikapulver
flaksalt

På bakepapir midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter.


Må prøves!




SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig