lørdag, januar 07, 2012

KJØKKENVEIEN MED BARNEMAT



Heia fine lørdagen!


Ahh, så fint vintervær vi har i dag.
Møtte akkurat naboen som hadde vært på en deilig skitur oppe i marka. Noe med det beste å bo her vi bor, er at vi kan ta på oss ski på trappen og tussle noen få hundre meter rett ut i marka med preparerte løyper på vinter, badevann og turstier på sommern. 
Så sentralt men samtidig så landlig.

Vel, skal ikke skryte på meg skitur i strålende vintervær jeg, for jeg har brukt dagen på andre gjøremål (men en liten PW har jeg da fått gjort!).
I yrket(!!) hemmafru har jeg endel plikter & gjøremål, og i dag har jeg virkelig vært flink synes jeg!!!
Hjemmelaget babymat for 14 dager har nå kommet i bokser og funnet veien ned i fryseren. Dermed har hemmafruen økologisk god samvittighet for hva lillemann spiser til middag!
Godsakene besto av hjemmelagde fiskeboller fra farmor mixet med økologiske grønnsaker. Smakte faktisk myyyye bedre, og mere enn den maten vi kjøper på glass. Så langt har fiskeboller vært favisen men tror også jeg skal prøve meg på litt pølse, brokoli & stappe, da farmor også lager egne, knallgode pølser. 

Kanskje dere har noen gode tips til hjemmelaget barnemat og hva som faller i smak hos dere små?
Blir veldig glad for tips...

Nå blir det beina på bordet, bruschetta m/skinke i magen (bilde over) og Tour de Ski på tv'n.
Heia Norge!

Stor lørdagsklem til dere alle!

koz & klem
T
SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig