tirsdag, februar 07, 2012

VITELLO À LA SARDA!!


Gårsdagens fantastico middag, Vitello à la Sarda.
(kalvestek fra sardinia med middelhavs grønnsaker).



Buona sera!


Oh yeh, det er lov å kose seg på mandags også!!

Denne ordentlige vinter-slow-food-retten var bare så smaskig god. Italienerne har orden på det derre med mat må jeg si. Etter å ha reist rundt om i landet (mellom Venezia og Roma) er jeg helt frelst på den gode maten og denne retten er skikkelig comfort food nå på vinteren.





Enkel oppskrift også:

Kutt opp purre, hvitløk & gulerøtter.
Vend steken i en blanding av mel, salt & pepper og brun den på alle sider i en varm jernpanne.
Hell over 1 dl vin + 5 dl vann og tilsett grønnsakene.
Sett pannen i ovnen på 175 grader og stek til ca 62 grader.
Bruk steketermometer.

La steken hvile mens du siler kraften og steker grønnsakene til
(jeg brukte poteter og grønnsaker, hvitløk og timian + ex.olje).
Kok opp kraften og jevn den til ønsket konsistens med blandingen 1ss maizena + 1 dl vann.
Tilsett hakket persille & kapers til slutt.

Smak til med salt & pepper.

Nyyyyytes med et glass italiens rødt
(selv på en mandag)!!


Nei, nå skal jeg svinge meg rundt og bestille nødhjelp til frisøren! Klarer nesten ikke børste håret hver morgen lenger, så slitt er det i tuppene nå.
Må ordne en nødhjelpspakke med klipp & kur så raskt som mulig, her er det virkelig krise,
HJEEELP!!


Vi blogges snart igjen.

koz & klem
T




SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig