fredag, juni 07, 2013

LITT OM FREDAGSPIZZA, UTFORDRINGER OG PEANØTTSAUS




Nye urter har fått plass i min noe sparsommelige urte"hage"!!




Heia fredagen




Måtte en snartur ut for å handle inn ingredienser til dagens fredags-pizza-utfordring. Vi har utfordret noen venner som også er i barsel med en ingrediens som vanligvis ikke brukes på pizza, fredagspizzaen, og denne uka var det pianøttsmør!!! Høres crazy ut, I know. -Men det er liksom hele meningen. På resten av pizzaen kan man bruke hva man vil, bare man holder seg "innenfor" pizzakonseptet med en bunn pluss topping.

Så nå holder jeg på å koke peanøttsaus av en boks kokosmelk og et lite glass peanøttsmør. Planen er å bruke dette som saus på deigen og så toppe pizzaen med sataymarinerte biter med kyllingfilet, løk og paprika. Med litt mozzarella og koriander på toppen. 

-Sa jeg forresten at jeg bruker nanbrød med hvitløk som pizzabunn?!! 

Tenkte det kunne passe en såpass østen-inspirert pizza. 







Litt urter ble også med hjem, de 3 "vanligste".
Basilikum, mynte & sitronmelisse. Alle er urter jeg synes hører sommeren til.
Basilikum i all italiensk mat og sammen med grønnsaker som vi spiser så mye av nå på sommeren. Mynte i gode drinker som skal nytes på terrassen på varme sommerkvelder når barna har lagt seg, i solnedgangen, bare mamma & pappa. Og sitronmelisse i vannkaraffelen som alltid står kaldt i kjøleskapet, oppe på kaker og desserter som pynt, og sammen med deilige norske jordbær.

Sommerurter m.a.o.


Men nå - tilbake til peanøttsausen & pizzaen.






SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig