torsdag, desember 15, 2011

julepimp my home



Finfine torsdag.


Vært noen rolige dager her i hjemmet nå, lader liksom litt opp før julestria banker på igjen.
Tenkte jeg skulle bake litt senere i dag. Her i vår familie har vi en deal om at litt julebakst er som regel nok julebakst!
Så istedet for at vi alle baker 7 sorter hver, baker vi noen få, men utvalgte spesialiteter hver. Så bytter vi med hverandre sånn at alle får litt av hvert og ingen blir sittende igjen med masse julekjeks etter jul, - smart!
Mine "spesialiteter" er strull, rosettbakelse og nøtte & fikenbrød til ost.
Dermed er julebaksten reddet og jeg kan bytte til meg plesken, goro, krumkaker osv med min mamma og svigermor. Dessuten smaker det så mye bedre når du ikke har laget det selv...

Julepimpingen fortsetter her hjemme. Desto nærmere jul vi kommer, desto mer pynt kommer frem.
Fra i dag får dette søte nisseparet fra Maileg (Cornelias hus) æren av å ønske gjestene våre velkommen der de henger så fint i gangen. 
mer vil vel komme etterhvert tenker jeg...

Nå skal jeg kose meg med en kopp moccakaffe som du ser på bildet, før det bærer avsted til svømmehallen en liten tur for meg og Cornelius (må legge inn litt tid til mamma & babykos innimellom også!):

I morgen kjører vi fredag & helg igjen dere!


kos & klem
T



SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig