mandag, april 08, 2013

OUR KITCHEN








Nye uken, velkommen!


I det gamle huset vårt hadde vi et stramt og moderne, hvitt kjøkken fra HTH. Sammen med Trond Ramsøskar fra Bonytt ble vi enige om denne løsningen og denne innredningen, en løsning vi var veldig fornøyde med. Den gangen fantes den ikke i høyglans og heller ikke i sort. Jeg ønsket i utgangpunktet at mitt nye kjøkken skulle være hvitt da vi flyttet inn i nytt hus og jeg gikk for samme innredningen denne gangen, også fra HTH, men nå i høyglans og med en egen vegg med bare sorte skap. Vi har bevisst valgt bort overskap, og valgt store skuffer fremfor skap der det er mulig. Vi har også en  åpen hylle over vinskapet i den ene kroken av kjøkkenet. Der balanserer vi litt gammelt og litt nytt, stramt og mykt.








Det er hyggelig å kunne bytte ut og om på det som står på hylle og benk innimellom. Trenger ikke være nye ting, bare forandre litt på det jeg har fra før. Innimellom er det greit å luke ut litt gamle ting da. Jeg har en regel som egentlig også burde gjelde i hele huset; en ny ting inn, = en gammel ting ut!





Jeg liker å ha minst mulig på benkeplatene, og det som får stå fremme skal også ha en funksjon. Jeg skal jo tross alt ha et arbeidskjøkken, ikke et utstillingskjøkken. Derfor er det ikke så farlig med noen fingermerker fra små barnehender på høyglans heller. Det skal tåle bruk, både av liten & stor!

I vårt hus finner du en god blanding av moderne og stramt, 
gammelt og nytt, akkurat sånn som vi liker det!


Ha en strålende, ny uke!






SHARE:

1 kommentar

  1. Det kan ha noe med fargen og gjøre...Men jeg digger det!! Flott kjøkken! Fin dag videre!

    SvarSlett

Blogger Template Created by pipdig