mandag, juni 24, 2013

OM Å FEIRE 365 PLUSS 365!






Altså, 2-årsdag.

365 pluss 365 dager.


På denne dagen for to år siden kom vår nye sjef til verden, og siden den dagen har ikke livet vært det samme. At en rund, liten knert skulle gjøre så stor forskjell på livet vårt før og etter, var vel ingen av oss helt klar for, men for en lykke å få oppleve. Rar i kroppen av komboen rasende hormoner og skrekkblandet fryd og søvnmangel og kjærlighet, det blir ikke bedre! 

Til verden du kom uten ord og meninger. I dag bobler du over av latter og påfunn, smil og tårer, knall og fall, utfordringer og mestring. -joda, du er på god vei til å bli en riktig så god liten mann.

Og i dag fyller du to år.





Og bursdag må feires.
Happy Birthday og ojojoj for en dag vi hadde i går!

Farmor & bestemor hadde bakt kake, helt kanon.
Jeg blir alltid litt stresset når vi skal ha selskap, selv om jeg elsker å fixe og ordne og lage mat og dekorere. Og fem minutter før gjestene kommer har jeg aldri fått orden på meg selv, hverken med klær eller hår. Jeg småløper rundt og dobbeltsjekker om alt er der -og som det skal være! Men det er noe med å prestere som lokker frem perfeksjonisten i meg. Og perfeksjon ble det, masse lett sommermat å tygge på, godt i glasset og sola høyt på himmelen hele dagen. Perfekt!







Favisen er jo traktor.
Derfor, -traktorbursdag!





Knerten blir derimot aldrig stresset, det har han fra sin far. 
Han går heller rundt bordet, løfter bort stolene, peker på serviettene og roper OjOjOjOj sånn at vi skal komme og se; han har jo funnet servietter med traktor på!! 

Og så kom gjestene og knerten fikk kalas. Med kake og is og jordbær og juice og dissestativ og sykkel og en rød traktor med henger. Kanskje verdens beste gave ever(!!), for da han skulle legge seg i går kveld krevde det stor overtalelseskunst sånn at den ikke havnet oppi senga sammen med han denne natten! 






Og så var dagen omme og vi kunne endelig slenge oss ned på sofaen, reflektere over dagen og livet, og med det ble det bare klarere og klarere;

Ingenting i livet er bedre enn dette,
- å være mamma,

Halvt om halvt med rot fra pappa'n & meg.





SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig