tirsdag, juni 25, 2013

P FOR PAVLOVA





PAVLOVA - totalt favis dessert!




PAVLOVA - visstnok etter en russisk ballerina.
Kan lages i et utallige varianter. Som en stor kake eller mange små, min ble en smule inspirert av sommer og vår, både i utseende & smak. Men uansett utseende og råvarer - den smaker alltid himmelsk, spør du meg!! 
Og siden Cornelius ble 2 år i går og jeg hadde igjen jordbær fra festen på søndag, ble det en runde med min favis dessert igjen. 

Jeg bruker;

3 eggehviter
150 g sukker
1 ts maizena
noen dråper eddik

Piskes stivt og stekes i ca 1 time på 140 grader midt i ovnen.

Så kommer det morsomme - fyll!
Du kan bruke nesten hva du vil av frukt & bær, eggekrem & vaniljekrem, is & creme fraiche, nøtter & sjokolade. Men denne gangen smurte jeg først et lag lemon curd fra Nicolas Vahè på marengsen. Så pisket jeg krem av fløte, vanilje og sukker som jeg hadde over. Deretter fylte jeg på med sesongens friske jordbær. 

Yammy yammy!


I dag er det ikke en smule igjen!







KOZ




SHARE:

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig